Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Zvýšení výkonu turbosoustrojí v EDU výměnou NTO
Bašta, Tomáš ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Zvýšení výkonu turbosoustrojí v EDU výměnou NTO detailně popisuje důležitá zařízení technologických systémů sekundárního okruhu Jaderné elektrárny Dukovany, společně s jejich úkolem v tepelném oběhu. V hlavní části práce je vypracován výpočtový model sekundárního okruhu dle současného tepelného schématu. V závěru práce jsou uvedeny varianty zvýšení svorkového výkonu turbosoustrojí, konkrétně turbogenerátoru, výměnou nízkotlakých ohříváků (NTO). Získané výsledky jsou doloženy výkresy tepelných schémat.
Parkovací dům JE Dukovany
Marečková, Andrea ; Rosendorf, Aleš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Předmětem zadání bakalářské práce je vyřešit krizovou situaci parkování u Jaderné elektrárny Dukovany. Parkovací plochy před závody jsou pořád stejné, ale počet automobilů nezvratně roste. Proto se vedení elektrárny rozhodlo tuto situaci řešit. Na zadané parcele byly navrženy dva téměř totožné parkovací domy, které pokryjí kapacitu 1572 parkovacích míst pro automobily. Jedná se o jednoduchý návrh 5ti podlažního montovaného objektu z železobetonových sloupů, průvlaků, SPIROLL panelů a dalších prvků. Pro lepší ztužení objektu byla vertikální komunikační jádra navržena jako monolitická železobetonová. Fasádu objektu tvoří zavěšená konstrukce opatřená tahokovem, díky tomu se do prostoru bude dostávat světlo a bude zajištěna výměna znehodnoceného vzduchu v garážích. V prvním podlaží se nachází parkovací plocha pro 142 automobilů, z toho jsou 4 parkovací místa určena pro dobíjení elektromobilů a 10 míst pro parkování imobilních, tyto místa se nachází pouze v přízemí pro jednodušší pohyb jejich majitelů. Kromě parkovacích míst zde nalezneme tři komunikační vertikální jádra se schodišti a výtahy. U jednoho komunikačního jádra se nachází i hygienické zázemí s toaletami pro muže, ženy, imobilní a úklidovou místností. Uprostřed půdorysu jsou navrženy dvě rampy pro vertikální přejezd automobilů. Dle požadavků byly navrženy i samoobslužné mycí boxy a technická místnost. Druhé a další podlaží jsou totožná. V každém podlaží je navrženo 161 parkovacích míst z toho 4 místa pro dobíjení elektromobilů. Nechybí zde ani hygienické zázemí a technická místnost. Pro bezpečnost chodců se v celém objektu nachází vyznačené horizontální komunikace, díky kterým se zaměstnanec dostane od svého automobilu do komunikačního jádra a ven z objektu. Okolí parkovacích domů bude upraveno tak, aby zaměstnanci mohli procházet příjemným prostředím – budou zde vytvořeny chodníky, bude vysázena zeleň a případně umístěny lavičky pro odpočinek. Na okraji parcely je navržen přístřešek pro parkování kol.
Stanovení teplotního koeficientu reaktivity reaktoru v Jaderné elektrárně Dukovany
Klíma, Jakub ; Bajgl, Josef (oponent) ; Raček, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpětným ověřením teplotního koeficientu reaktivity reaktoru v Jaderné elektrárně Dukovany, měřeného v rámci fyzikálního testu Dohřev chladiva na 260 °C. V práci jsou popsány druhy spouštění jaderných reaktorů a soupis prováděných testů, které se při nich provádí. Dále je zde uveden popis metod stanovení teplotních koeficientů reaktivity. V poslední části práce je popis programu, který byl vytvořen za účelem vypočítání teplotního koeficientu reaktivity ze zadaných souborů a ověření jeho výpočtových metodik pomocí statistického testu.
Náhřev a spouštění jaderného bloku Elektrárny Dukovany po odstávce
Ludvík, Lubomír ; Suk, Ladislav (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou náhřevu a spouštění jaderného bloku Elektrárny Dukovany po odstávce. V první části práce jsou vysvětleny jednotlivé provozní režimy jaderných elektráren, konkrétně provozní režimy jaderné elektrárny Dukovany. V následující části je proveden rozbor zdrojů tepla v primárním okruhu a také jednotlivá výroba a spotřeba páry celého jaderného bloku, potažmo celého areálu. Dále je teoreticky rozčleněn samotný náhřev do několika bodů. Samotná analýza náhřevu bloku po odstávce je provedena z reálných dat, naměřených v prosinci 2015. Výsledkem analýzy je určení množství přepouštěné páry ze sousedního bloku, na které navazuje samotný návrh externího zdroje páry.
Analýza sekundárního okruhu bloku VVER 440
Černý, Michal ; Kracík, Petr (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je sestavení návrhového a kontrolního výpočtového modelu sekundárního okruhu bloku VVER 440. Rešeršní část práce se zabývá popisem sekundárního okruhu. V první výpočtové části byl proveden výpočet sekundárního okruhu pro jmenovitý výkon. Druhá výpočtová část je zaměřena na výpočet sekundárního okruhu pro snížený výkon vlivem odstavení jednoho parogenerátoru.
Parkovací dům JE Dukovany
Marečková, Andrea ; Rosendorf, Aleš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Předmětem zadání bakalářské práce je vyřešit krizovou situaci parkování u Jaderné elektrárny Dukovany. Parkovací plochy před závody jsou pořád stejné, ale počet automobilů nezvratně roste. Proto se vedení elektrárny rozhodlo tuto situaci řešit. Na zadané parcele byly navrženy dva téměř totožné parkovací domy, které pokryjí kapacitu 1572 parkovacích míst pro automobily. Jedná se o jednoduchý návrh 5ti podlažního montovaného objektu z železobetonových sloupů, průvlaků, SPIROLL panelů a dalších prvků. Pro lepší ztužení objektu byla vertikální komunikační jádra navržena jako monolitická železobetonová. Fasádu objektu tvoří zavěšená konstrukce opatřená tahokovem, díky tomu se do prostoru bude dostávat světlo a bude zajištěna výměna znehodnoceného vzduchu v garážích. V prvním podlaží se nachází parkovací plocha pro 142 automobilů, z toho jsou 4 parkovací místa určena pro dobíjení elektromobilů a 10 míst pro parkování imobilních, tyto místa se nachází pouze v přízemí pro jednodušší pohyb jejich majitelů. Kromě parkovacích míst zde nalezneme tři komunikační vertikální jádra se schodišti a výtahy. U jednoho komunikačního jádra se nachází i hygienické zázemí s toaletami pro muže, ženy, imobilní a úklidovou místností. Uprostřed půdorysu jsou navrženy dvě rampy pro vertikální přejezd automobilů. Dle požadavků byly navrženy i samoobslužné mycí boxy a technická místnost. Druhé a další podlaží jsou totožná. V každém podlaží je navrženo 161 parkovacích míst z toho 4 místa pro dobíjení elektromobilů. Nechybí zde ani hygienické zázemí a technická místnost. Pro bezpečnost chodců se v celém objektu nachází vyznačené horizontální komunikace, díky kterým se zaměstnanec dostane od svého automobilu do komunikačního jádra a ven z objektu. Okolí parkovacích domů bude upraveno tak, aby zaměstnanci mohli procházet příjemným prostředím – budou zde vytvořeny chodníky, bude vysázena zeleň a případně umístěny lavičky pro odpočinek. Na okraji parcely je navržen přístřešek pro parkování kol.
Analýza sekundárního okruhu bloku VVER 440
Černý, Michal ; Kracík, Petr (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je sestavení návrhového a kontrolního výpočtového modelu sekundárního okruhu bloku VVER 440. Rešeršní část práce se zabývá popisem sekundárního okruhu. V první výpočtové části byl proveden výpočet sekundárního okruhu pro jmenovitý výkon. Druhá výpočtová část je zaměřena na výpočet sekundárního okruhu pro snížený výkon vlivem odstavení jednoho parogenerátoru.
Zvýšení výkonu turbosoustrojí v EDU výměnou NTO
Bašta, Tomáš ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Zvýšení výkonu turbosoustrojí v EDU výměnou NTO detailně popisuje důležitá zařízení technologických systémů sekundárního okruhu Jaderné elektrárny Dukovany, společně s jejich úkolem v tepelném oběhu. V hlavní části práce je vypracován výpočtový model sekundárního okruhu dle současného tepelného schématu. V závěru práce jsou uvedeny varianty zvýšení svorkového výkonu turbosoustrojí, konkrétně turbogenerátoru, výměnou nízkotlakých ohříváků (NTO). Získané výsledky jsou doloženy výkresy tepelných schémat.
Start elektrizační soustavy ze tmy s pomocí EDU
Puchnar, Jiří ; Fejta, Libor (oponent) ; Mastný, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za cíl seznámit čtenáře s cvičením Blackout, které je každoročně provozováno na Jaderné elektrárně Dukovany. Tato cvičení simulují situaci, kdy dochází ke ztrátě napájení vlastní spotřeby a kroky vedoucí k jeho obnově. Následně se zaměřuje na postup řešení obnovy energetické soustavy České republiky s pomocí EDU. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V první části je vymezen pojem Blackout, popsáno zapojení elektrárny do přenosové soustavy ČR, vyvedení výkonu do rozvodny Slavětice a blízké zdroje napájení. Spotřebiče na EDU jsou členěny do kategorií podle důležitosti napájení. Jejich členění a způsoby napájení při běžném provozu i za jiných situací jsou popsán ve třetí kapitole této práce. V práci uvádím možnosti a trasy obnovy při ztrátě napájení vlastní spotřeby EDU. Vnitřní i vnější. Z nedostatku napájení mohou pramenit rizika, která popisuje kapitola pátá. V závěru první části je uveden příklad jednoho z možných způsobů obnovy napájení z vnějšího zdroje. Druhá část práce se zaměřuje na obnovu ES s pomocí EDU. Má za cíl popsat konfiguraci přenosové soustavy, použití ostrovního provozu a některé specifické vlastnosti souvisejícími s ostrovním provozem. V této části uvádím i některé nové možnosti pro zvýšení odolnosti ES ČR a bezpečnosti EDU. Závěr shrnuje smysl cvičení Blackout spolu s přínosy této práce a několik doporučení.
Stanovení teplotního koeficientu reaktivity reaktoru v Jaderné elektrárně Dukovany
Klíma, Jakub ; Bajgl, Josef (oponent) ; Raček, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpětným ověřením teplotního koeficientu reaktivity reaktoru v Jaderné elektrárně Dukovany, měřeného v rámci fyzikálního testu Dohřev chladiva na 260 °C. V práci jsou popsány druhy spouštění jaderných reaktorů a soupis prováděných testů, které se při nich provádí. Dále je zde uveden popis metod stanovení teplotních koeficientů reaktivity. V poslední části práce je popis programu, který byl vytvořen za účelem vypočítání teplotního koeficientu reaktivity ze zadaných souborů a ověření jeho výpočtových metodik pomocí statistického testu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.